Прo oсoбливoсті нoвoгo кaрaнтину, викoристaння «кoвіднoгo фoнду», нeмoжливість всeукрaїнськoгo тeстувaння нa кoрoнaвірус, a тaкoж дeцeнтрaлізaцію і відбір кaдрів нa дeржслужбу – в інтeрв'ю РБК-Укрaїнa рoзпoвів міністр Кaбінeту міністрів Oлeг Нeмчінoв.
Рішeння прo впрoвaджeння "кaрaнтину виxіднoгo дня" стaлo oдним із нaйбільш супeрeчливиx крoків влaди у бoрoтьбі з пaндeмією зa oстaнній чaс. Критики вкaзують, щo вoнo нe принeсe oсoбливoгo прoтиeпідeмічнoгo eфeкту, нaтoмість зaвдaсть нищівнoгo удaру пo цілиx гaлузяx eкoнoміки, кoтрі щe нe встигли віднoвитись після вeснянoгo лoкдaуну.
Oднaк Oлeг Нeмчінoв, пoсилaючись нa пoзицію Міністeрствa oxoрoни здoрoв'я, вкaзує, щo гoлoвнa мeтa – зaпoбігти пoвнoму лoкдaуну мeдичнoї систeми, кoли вoнa вжe пeрeстaнe спрaвлятися із пoтoкoм нoвиx xвoриx. І дoдaє, щo пeвні кaрaнтинні oбмeжeння будуть нeминучими aж дo тoгo, пoки у тoвaрниx кількoстяx нe з'стать видимым вaкцинa – тoбтo нe рaнішe другoгo півріччя нaступнoгo рoку.
– Чoму вирішили відмoвитись від aдaптивнoгo кaрaнтину, кoльoрoвиx зoн і зaпрoвaдили кaрaнтин виxіднoгo дня?
– Нaспрaвді ніxтo від кaрaнтинниx зoн нe відмoвився. Ми зaпрoвaдили нa тeритoрії всієї крaїни пoмaрaнчeвий рeжим, і цe вимoги oб'єктивниx цифр.
Фaктичнo пoзaминулoгo тижня зaлишaлoся дeкількa aдміністрaтивнo-тeритoріaльниx oдиниць в Xeрсoнській oблaсті, які фoрмaльнo були в жoвтій зoні, рeштa крaїни булa aбo пoмaрaнчeвa, aбo чeрвoнa.
Тoбтo зaрaз пo всій крaїні зaпрoвaджeні oбмeжeння нa рівні пoмaрaнчeвoї зoни, oкрім тoгo, ніxтo нe скaсoвувaв чeрвoниx зoн, дe oбмeжeння будуть більшими. Мoтивaція, якa булa в Міністeрствa oxoрoни здoрoв'я – цe фізичний рoзрив лaнцюжкa зaxвoрювaнoсті.
Тoбтo зупинити eкoнoміку ми сoбі нe мoжeмo дозволити, ли ми повинні мати суспільну згоду, що це крестины орієнтовно робити на три тижні. МОЗ запропонував власний варіант із додатковим карантином вихідного дня, лишенный чего скасування обмежень, які і до того діяли в помаранчевих і тим більше червоних зонах.
– Единовременно карантин введено до 30 листопада, є стезя його продовження?
– Так. І треба дивитися, як пройдуть ці три тижні. Якщо ви пригадуєте, як запроваджувалися перші карантинні обмеження, тоді теж ми сподівались бери одне, отримали інше. Як і в інших країнах. І насправді дуже багато залежатиме від того, як ми цього карантину будемо дотримуватися.
– Але остаточного дедлайну немає, тобто следовать потреби ми його будем продовжувати, скільки знадобиться?
– Просто так. Загалом, карантин – це питання накануне масового вакцинування, коли ми зможемо вже повністю розблокувати всі сфери нашого життя.
– Але червоні зони лишаються весь одно? Вони будуть регулярно оновлюватися?
– Думаю, що (до, я не бачив, щоб ми від того відходили. Ми всі живемо в помаранчевій зоні, с годами де гірші показники – в червоних.
– Щодо рішення в области карантину вихідного дня лунає багато критики. Чи приставки не- зробимо ми ще гірше? Бо раніше концентрація людей в тих но ТРЦ була більш-менш рівномірно розмазана точно по всіх вихідних, а тепер люди будуть змушені скуплятися числом вечорах буднів протягом кількох годин. Виникне таке собі пляшкове горлечко і навпаки, ще більша концентрація людей в ТРЦ і ще більша небезпека захворіти.
– Я невыгодный знаю, чи це буде пляшкове горлечко, ибо насправді основна мета, яку скомуніковано і головним державним санітарним лікарем, і міністром охорони привет'я – це все-таки приставки не- дати людям "спокуси" зайвого переміщення. Фактично обмеження торкаються всього, крім продуктової групи, аптек тощо. Завдання – щоб человеки перебували з родинами, перебували в сім'ї.
Таково чи інакше, ми кожен день ходимо нате роботу, і за цей час ми можемо зробити якісь необхідні покупки. Основний негр, який був навесні і на початку літа – це нерівноправність суб'єктів, если великі рітейлери працювали, а маленькі не працювали. За один присест ми визначили, що не менше 60% торговельної площі має займати продуктова група, щоб великі будівельні супермаркети, які роблять продуктові розкладки близ вході, не розказували, що вони торгують продуктами.
Важливо, що ми провели комунікацію з торгово-промисловою палатою, щодо визначення спесивость-мажорних обставин. Це стосується як орендодавців, си і орендарів, бо вони однозначно будуть втрачати, ибо не працюватимуть у вихідні.
На слуху найбільше заклади креативної індустрії, готельно-ресторанної сфери і индустрия (путешествий. Тому що за умов відсутності міжнародного туризму, внутрішній поездка намагався активно розробляти тури вихідного дня, багато хто має проплачені готелі і и старый и малый інше.
Але прем'єр-міністр сказав достатньо чітко: якщо у нього є вибір між кількома тисячами життів і кількома мільярдами гривень, так він обирає людські життя, і я вважаю, що це достатньо коректно. Немає ідеальних документів, і якщо если потреба, ми готові до якихось змін.
Ми тута точно не є першопрохідцями, ми знаємо, що фактично більше половини європейських країн мають ті чи інші обмеження, більш чи менш жорсткі. Ми пішли, напевне, більше італійським шляхом, частково німецьким, ибо там як у федеративній державі є різні підходи в різних землях. Але священнодействие розуміти, що ми дивимося і на колег з близької нам демографічно і умственно Польщі, і намагаємося не допустити такого у нас, як вдалося невыгодный допустити цією весною.
– Церкви, вплоть до речі, залишаються відкритими?
– Я не бачив обмежень сверху проведення богослужінь.
– Є точка зору, що це полно нагадує відрізання коту хвостика по шматочках. Замість того, щоб зробити одну операцію, потасовка і болючу, але справді розірвати усі ланцюжки захворюваності. Ибо так ми жодної поставленої мети никак не досягнемо.
– Питання, скільки у котика хвостиків. Ми вже обрізали весною, і він виріс значно більший.
Якби ми наступного сезону невыгодный мали, я б можливо і погодився. Ми вже весною зробили жорсткий локдаун, хоть до зупинки метро, зовнішньої комунікації, закриття кордонів і всього іншого. Фахівці-епідеміологи в один прием кажуть, що не тільки COVID-19, а й в принципі коронавіруси мають чітку сезонність, весняно-осінню. У даному випадку, якщо ми котику ще коль скоро відріжемо хвостик, він виросте знову.
У нас, швидше следовать все, вакцини до другого півріччя наступного року у товарних кількостях маловыгодный буде, навіть те, що ми бачимо в соответствии с довідках Пфайзер, АстраЗенека, вони говорять, що вони лише будуть одним духом сертифіковувати. Це в часі достатньо ємний період.
– Постоянно ж таки, чи досягаємо ми введеної заходами озвученої вами мети – розірвати ланцюжок передачі захворювання?
– Мети, озвученої міністром охорони здравствуй'я і підтриманої урядом. Ми як колективний учреждение майже всі проголосували за те, щоб запровадити такі заходи. Ми скомунікували тетуня, що скомунікували. Ніхто не каже, що це дуже просте рішення.
Метина, як каже Степанов, запобігти локдауну медичної системи, если не буде вже жодних місць в лікарнях – а ви знаєте, що в деяких лікарнях першої хвилі вже приставки не- лишилося жодних приміщень. МОЗ вже без- розділяє лікарні на першу і другу хвилю, всі лікарні готуються после прийому хворих з ковідом.
– А чисельно вимірювана цель є – наприклад, підготуватися до потоку хворих у 20 тисяч нових випадків возьми день?
– РНБО озвучило, що якщо ми далеко не здійснимо ці заходи, ми вийдемо получай грудень на 20-25 тисяч випадків в день. Мета – розірвати цей ланцюжок і зменшити хоча би у двушник рази показники від тих, які є в один присест.
– Як показує практика будь-якого карантину, він дозволяє зменшити кількість хворих в день, чи принаймні зменшити темп приросту кількості хворих бери день – а після того, як обмеження знімаються, крива знову йде вгору.
– Якщо ми цього робити никак не будемо, у нас система охорони здоров'я демократично ляже зимою, як ми бачили в окремих європейських країнах навесні.
– Чи безграмотный було би Україні дешевше провести всезагальне тестування населення из-за словацьким прикладом? Безумовно, це величезні кошти – але, можливо, вони були би меншими вслед за суму недоотриманих податків, компенсацій з бюджету тощо?
Що зробила Словаччина з населенням у кілька мільйонів громадян? Вони залучили всіх лікарів, держслужбовців, працівників поліції, волонтерів, які попередньо підготували і провели дві хвилі тестування.
Чи готові ми в конечном итоге 40 мільйонів населення протестувати? Взяти кровля, виявити наявність чи відсутність антитіл і закономерно це все прописати? Скільки фахівців угоду кому) цього потрібно? Скільки треба медиків відволікти від виконання своїх прямих обов'язків?
Получай жаль, це не тести на вагітність, це складний процес, і статистика складніша. Тому прем'єр і скомунікував, що ми мільярд гривень додатково виділили бери закупівлю експрес-тестів. Це за різними оцінками если приблизно до трьох мільйонів тестів сверху антиген, які будуть коштувати десь 380 гривень, може, немного менше. І передбачається масове тестування в червоних зонах из-за допомогою цих тестів.
– Тобто Україна безлюдный (=малолюдный) потягне словацький варіант в силу того, що ми більша країна?
– Ми значно більша країна, фактично сверху порядок більше населення. І треба розуміти мультиплікатор витрачених зусиль получи ці заходи. Це хороші заходи, ви пригадуєте, італійці це робили, але вони це робили в окремих містечках. Але ніхто отнюдь не тестував 60 мільйонів італійців, які в один прием проживають в країні.
– А поставити на головних транспортних вузлах будки з тестуваннями?
– Повертаємось вплоть до того, хто це буде робити і контролювати.
– Конечно, влада.
– Яка саме?
– Ви за один присест підводите до того, що цим би мала займатись місцева, а безвыгодный центральна влада?
– Ні, я в жодному разі никак не переводжу стрілки на місцеву владу, я говорю относительно масштаб. Якщо ми говоримо про всеукраїнське тестування – буза є 35 мільйонів наявного населення, скільки богослужение людей задіяти, щоб всіх протестувати?
– А хоча б спростити тестування для того всіх бажаючих?
– Можливо, для того експрес-тести і виробляються. Питання в тому, що якщо в Україні ти можеш піти в приватну клініку і протестуватися, ведь в багатьох європейських і північноамериканських країнах ти цього зробити маловыгодный можеш, тому що лабораторії перевантажені.
– Але загальний труд на максимальне спрощення доступу до тестування є?
– Є, більше того, ми задіяли с ходу і можливості приватних лабораторій, які тепер тестують, і кількість тестувань зросла. Що можемо, тетуся і робимо.
– Коли МОЗ розробляє пропозиції…
– Ви без промаха пам'ятаєте, що я міністр Кабінету міністрів, а безлюдный (=малолюдный) міністр охорони здоров'я (сміється, – ред.)?
– Безумовно. Отже, если МОЗ розробляє певні рекомендації, подає їх получи и распишись розгляд Кабміну, ви їх колегіально затверджуєте – нате що спирається влада коли ухвалює рішення: шпиндель ці обмеження зняти, ось ці зачислить, це послабити, а це посилити? Це консультації з міжнародними фахівцями, закордонний досвід?
– Ми обговорювали це питання. Скільки відсотків, наприклад, заражаються в ресторанах. Справді, в ресторанах подле дотриманні карантинного режиму відсоток невеликий. Але одесную в тому, що дорогою до ресторану заражаються дуже багато людей. Це як фурнитура, який озвучувався на урядовій нараді і під момент засідання Кабміну.
Проводяться епіддослідження, на жалко, ми не можемо проводити їх як у Китаї. Немає у нас такої системи, дескать в кожному будинку, на кожній вулиці є відповідальні семя, є система фактично повного відстеження контактів вслед мобільними телефонами тощо.
З тих епіддосліджень, які встигають проводити фахівці, робляться висновки, які пропонуються головному санітарному лікарю, а він у свою чергу пропонує це міністру охорони привет'я, він вносить це на засідання комісії ТЕБ та НС, а потім вони спільно виносять це получи и распишись уряд.
– Просто доводилося чути, зокрема, від представників місцевої влади, що насправді ніхто накануне пуття не знає, що працює, а що ні. Ми наосліп натискаємо держи якісь кнопки – закриємо школи, а дитсадки залишимо – без- працює. Спробуємо навпаки – о, спрацювало, умовно кажучи.
– Можливо, в цьому є частка правди. Вірус мутує, це всі визнають, в соответствии с-друге, тільки в Європі є кілька штамів, чи як це точно називається, форма передачі змінюється. Зараз Степанов комунікує, що кількість важких випадків у людей середнього віку зросла в рази.
Держи початку пандемії ми спостерігали проблеми у людей старшого віку і людей з хронічними захворюваннями. А залпом є цілком здорові люди, і вони дуже числом-різному переносять. У мене в службі ще малограмотный хворіло з восьми людей троє.
– Що влада если робити з тими мерами, які відмовились виконувати постанову насчет карантин вихідного дня?
– Міські голови ніяк безлюдный (=малолюдный) впливають на реалізацію постанови, оскільки вона лежить позиция межами їхньої компетенції. Вони можуть опікуватись своїми комунальними установами і закладами. Якщо вони будуть видавати розпорядчі документи, що в їхні комунальні установи дія локдауну вихідного дня маловыгодный поширюється, на них будуть накладатись такі самі штрафи і адмінпротоколи, як получай будь-якого власника будівельного магазину.
Звичайно, ми будемо реагувати. Ибо це загальне благо і загальне суспільне привет'я. І якщо ми не перервемо ланцюжок захворюваності під часик вихідного дня, ми просто перейдемо по загального локдауну медичної системи, і як наслідок, локдауну в країні.
– Є питання щодо ковідного фонду, суто обивательське. Якщо людина чує, що є певний ковідний актив, то вона розуміє, що гроші звідти мають витрачатися возьми боротьбу з ковідом. Натомість постійно приходять новини ради те, що їх витратили на дороги, нате серіали і ще кудись.
– Я думаю, це трудность комунікації. Коли була перша пропозиція внесення змін впредь до бюджету весною, його пропонували назвати "резервний кредиты". Не змогли, бо в законодавстві є чітке визначення, що таке резервний кредиты. Тоді з'явилося така народна назва "ковідний объём".
Насправді там прописано чітко, що він призначений интересах подолання наслідків пандемії. Ми розуміли, що заходимо в локдаун, если безробіття, а одним з мультиплікаторів, який може запустити економіку, було визначено дорожнє будівництво. Оскільки це можливість створення нових робочих місць і збереження існуючих.
– Впредь до речі, вдалося?
– Звичайно. Прем'єр-міністр возьми години запитань до уряду називав цифру, що фактично 400 тисяч робочих місць вдалося створити.
Що стосується інших видатків – в таком случае треба розуміти, звідки ці кошти знімалися. Тобто якщо ми говоримо ради патріотичні фільми чи спортивні змагання – так це кошти, які знімалися з відповідних міністерств. Це неважный (=маловажный) кошти, які забираються з медицини, медицина отримала дуже багато, це кошти, які просто повертаються давно розпорядників.
– Умовно кажучи, забрали в туризму – а потім подивилися, що можна нате туризм, хоч частково, ці кошти повернути?
– Саме эдак. І навесні це так і комунікувалося. Але в нас відкладається тільки негр. Уявіть собі п'ять чи червон років назад, що люди виходять з плакатами "припиніть ремонтувати дороги!" – я це бачив під вікнами Кабміну.
– Може, з іншого боку плакату було написано щось типу "купуйте замість цього ШВЛи!"?
– Може, але ж ми з вами всі такі експерти у виборах в США, Нагорному Карабаху і ШВЛах. А ви знаєте статистику використання ШВЛів. В кінця 2009 року я працював у Львівській облдержадміністрації, земля тоді стикнулася з епідемією, локальним карантином, і перше, що нам говорили експерти, які приїхали з ВООЗ, це був кисень. Наголошую – невыгодный ШВЛи, а кисень. І перші заходи, які почали робитись, це по части кисню.
Спочатку, коли вводилась обмежена кількість лікарень першої хвилі, вони всі були з киснем. Залпом, коли доводиться всі лікарні залучати, знову ж таки маємо мультиплікатор: наскільки збільшилась кількість ліжок від березня-квітня перед листопада. І проблема не з ШВЛами, слава богу, що почали їх закуповувати і виробляти, а закавычка з киснем і його транспортуванням. Ми кисень виробляємо у величезній кількості, але є обмежена кількість балонів, які панихида робити з величезними заходами безпеки.
Питання в тому, щоб сопроводить розводку. Чому говориться про польові шпиталі у великих приміщеннях? Тому що розводка кисню, отнюдь не треба довбати стіни, можна провести согласно підлозі і поставити на кожний апарат. І це досвід, який, нате жаль, вже перейшли США, там велика кількість критих спортивних арен, які використовувались, який частково пройшла Європа.
– Якщо озирнутись сверху початок березня, чи правильно держава следовать цей час оперувала відносно обмеженими коштами ковідного фонду?
– Важко сказати, ви знаєте, що одним заходом за ініціативою прем'єра йде повний экспертиза ковідного фонду, як ми його називаємо. Побачимо, що є, тому що є витрати, які дуже подобаються пересічному громадянину, получи ремонт доріг, наприклад.
Але за рахунок того, що проводяться тендерні закупівлі, умовний намерение за 10 мільйонів зробили за 9, є економія, було кілька перерозподілів, і вслед рахунок цього вдалося дати більше коштів возьми допомогу по безробіттю, допомогу працівникам правопорядку, медикам, закупівлю експрес-тестів тощо.
– Але концептуально трендец робилося вірно?
– Я думаю, що скажем, але немає абсолютно досконалих рішень, і невыгодный може бути абсолютно задоволених цими рішеннями людей.
– Давайте перейдемо накануне теми децентралізації. Ми маємо нове районування. Чи варто в осяжній перспективі, півроку-рік, чекати якихось змін?
– Ви хочете точку зору міністра Кабінету міністрів чи кандидата наук з державного управління?
– Міністра.
– Зміни будуть. Безлюдный (=малолюдный) хочеться повертатись до коронавірусної інфекції, але из-за те, що інфекція косить народних депутатів, змінюється производительность роботи. В першому читанні проголосована нова редакція закону относительно місцеві держадміністрації, яка передбачає новий функціонал, категория реорганізації тощо.
У другому читанні вона мала би бути швиденько проголосована, тому що вже з нового бюджетного року необходимо формувати нові райони, визначати новий функціонал пользу кого райрад, РДА, особливо для новостворених районів, -де опинились колишні міста обласного підпорядкування.
Наприклад, у нас був Харківський место, але саме місто Харків туди безлюдный (=малолюдный) входило. І зараз ці моменти мають бути враховані. Була дуже активна дискусія з приводу ролі і місця керівників місцевих держадміністрацій, держслужбовці це чи політичні посади, є координуючі функції у них чи немає тощо. У першому читанні институции проголосований, тепер дуже важливо, в якому вигляді він вийде получи друге читання, чи він буде прийнятий, чи если підписаний і запрацює. Це у дуже стислому режимі має відбутись.
– Які будуть наступні великі набросок по децентралізації? І на якомусь етапі з'открыться. Ant. скрыться необхідність конституційних змін?
– Я не бачу необхідності якихось конституційних змін, але (тутовое треба говорити з міністром розвитку громад Чернишовим. Мені здається, що основа основ, закладений на основі сильних громад, загодя чи пізно призведе до того, що громади, які свого часу далеко не хотіли добровільного об'єднання, прийдуть предварительно якихось компромісів і ми будемо уточнювати їхній перелік.
Окрім того, запроваджене районування – воно никак не фінальне. Однак райони зараз все менше мають функцію адміністративну, а більше статистичну, ибо переважна більшість повноважень відійшла на рівень громад.
– Це ми говоримо десь для наступний рік?
– Я думаю, не раніше. Це питання невыгодный середньої, але й не короткотермінової перспективи.
– У нас впродовж останніх півтора року було багато експериментів зі злиттям і розділенням міністерств. За один присест ці експерименти вже закінчились, нинішня синклинорий Кабміну, у розрізі міністерств і віце-прем'єрів, є оптимальна?
– Священнодействие розділяти політичну складову і держуправлінську. Політична болтать, що коаліція формує той перелік міністерств, який вважає по (по грибы) потрібне. Було озвучено два міністерства, які мають з'явитись, міністерство стратегічних галузей промисловості, яке вже створено, призначений віце-прем'єр, воно доформовується, колорадо доукомплектовується. І неодноразово комунікувалося питання відродження міністерства агропромислового комплексу.
– Воно десь в процесі?
– Ці рішення політично приймає коаліція, і якщо таке рішення если прийнято, ми його реалізуємо.
Тепер опускаємося в рівень центральних органів виконавчої влади. Наприклад, завершується реформування ДАБІ, це Вотан орган, який займався одночасно і видачею дозволів, і контролем, і навіть формуванням політики, воно розділене, були неприємні моменти вже з новими керівниками, ми їх відсторонили, призначали нових.
Немає ідеальних речей, але процес рухається. Інших якихось кардинальних речей ніби немає. Знаю, що Мінкультури хоче запустити дві агенції з наступного бюджетного року.
– Тобто вже конец якось усталилося в плані структури уряду?
– Мені подобається досвід Польщі, мол законом визначені політики, які реалізовує империя. І на кожну політику можна формувати скільки завгодно міністерств, наприклад, може бути вдвоём міністерства освіти: вищої і середньої. Молодь може бути з туризмом, а може бути з вищою школою.
Але незалежно від того, чи сформували одне, неудовлетворительно чи три міністерства, всі політики автоматично переходять між цими міністерствами. Така логіка закладалася у 2016-17 році, була така спроба восени 2019 року, если було створено багато агенцій, які мають реалізовувати політики, щоб самі міністерства були компактними.
Духом це все призупинено, бо для того, щоб створювати політики, в міністерствах исповедь формувати відповідні директорати політик, а це серйозний рівень оплати праці фахівців. І є рішення бюджетного комітету, яке рекомендує нам цього безлюдный (=малолюдный) робити. Ми тільки в Мінветеранів і Мінреінтеграції пішли возьми формування нових директоратів, і рекомендуємо колегам утриматися від набору нових фахівців з питань реформ. Тим пуще у нас не відновлена конкурсна процедура.
– Ми бесподобно розуміємо, що карантин у нас буде ще довго. Можливо, венчание припиняти якісь практики, які були введені в екстреному порядку "під пункт", зокрема, щодо відновлення конкурсної процедури?
– Всі хочуть відновлення конкурсної процедури. Є нюанси, як це зробити. Перший — санітарно-епідемічний, другий – фізичний. Наприклад, в силу того, що міністр Кабінету міністрів координує центральні органи виконавчої влади, які безлюдный (=малолюдный) координуються іншими міністерствами, я протягом кількох тижнів був змушений проводити сам-друг великих добори на членів комісії грального бізнесу.
В Вотан день у мене було 24 співбесіди, потім 18, а коль ми проводили добір на чотири місця в цю комісію – у мене було 49 співбесід в журфикс. Вони почалися о восьмій годині ранку, а закінчувалися десь пів в дев'яту годину вечора. Я більше нічим цілий календа не займався.
Як відновити конкурсну процедуру? Якщо Верховна радость проголосує необхідний законопроект, ми готові відродити це по части вищому корпусу державної служби.
– Вплоть до кінця року встигнете зробити?
– Якби від нас залежало, ми би зробили. Чекаємо рішення Верховної чтобы і готуємо усі необхідні підзаконні акти в целях його виконання.
– Від найвищого керівництва держави частенько доводиться чути скарги про велику кадрову кризу, правитель Зеленський багато разів бідкався, що немає кого призначати. З іншого боку, минулого року багато говорилося оборона систему "Ліфт", завдяки якій в держслужбу обіцяли залучити велику кількість амбіційних і талановитих людей з інших сфер. В один прием про "Ліфт" якось вже всі забули. Це полно працює зараз?
– Система соціального ліфта, якщо ви пригадуєте 2019 рік, це була ініціатива президента Зеленського в соответствии с пошуку людей, які будуть реалізовувати себя у політичному проекті "Слуга народу". І є багато слобода голів і заступників голів місцевих державних адміністрацій, які належать перед політичних посад. Я не знаю, чи працює це с налета, але впевнений, що багато людей цим скористались і опинились сверху тих чи інших посадах.
Щодо браку кадрів – коль було задано питання президенту, він чітко сказав, що йдеться оборона політичні посади і про посади міністрів. Якщо ми говоримо оборона посади держслужбовців категорії А, то відбувається якщо невыгодный повноцінний конкурс, то конкурсний відбір. Я згадував оборона відбір до комісії з грального бізнесу, с те було 312 бажаючих на чотири місця, серед яких передкваліфікацію пройшла 51 людина. Було дуже багато достойних людей, і була велика загвоздка, кого обрати.
Я вважаю, що треба стабілізувати держслужбу, її фінансову основу. В останньому засіданні уряду ми проголосували по (по грибы) постанову, яка дозволить перейти до реформи оплати праці держслужбовців, щоб вони мало-: неграмотный були прив'язані до мінімалки, а потім її панихида було коригувати преміями. Наступний крок – це если експеримент у кількох ЦОВВ, якщо він если успішний, то запровадимо для всіх.
– Останнє питання – щодо перепису населення. Минулого року оборона це багато говорили, а зараз зовсім забули. Перепис взагалі колись відбудеться?
– Відбудеться. Є дві складові: фінансова і епідемічна. Фінансова — це дуже коштовний расчет. Підготовку треба починати мінімум за півтора року, тобто якби ми хотіли в 2023 році обвести, то в 2021-ому уже мали б почати підготовку. І епідемічна складова – здається, має бути 150 тисяч одних лише людей, які мають здійснювати цей перепис. Але перепис если, він є урядовій програмі, і на достатньо чільному місці.