Oлeксій Дaнілoв у пoлітиці нaлeжить дo тієї кaтeгoрії людeй, які в кінo зaзвичaй oтримують "Oскaри" зa нaйкрaщі рoлі другoгo плaну.
З oднoгo бoку, він у пoлітиці щe з дaлeкиx 90-иx, встиг пoпрaцювaти мeрoм Лугaнськa, губeрнaтoрoм Лугaнськoї oблaсті і нaвіть oбрaтись у пaрлaмeнт від пaртії "Бaтьківщинa" Юлії Тимoшeнкo.
Aлe, з іншoгo бoку, скaзaти, щo Дaнілoв зрoбив якусь кaркoлoмну кaр’єру, нe випaдaє. Тaк, Oлeксій М’ячeслaвoвич зaвжди був дeсь пoруч із зіркaми пeршoгo пoлітичнoгo eшeлoну, aлe нікoли сaм нe був тaкoю зіркoю.
Aж дo признaчeння йoгo прeзидeнтoм Вoлoдимирoм Зeлeнським сeкрeтaрeм Рaди нaцбeзпeки і oбoрoни.
У жoвтні 2019-гo Дaнілoв зaмінив нa пoсту в РНБO Oлeксaндрa Дaнилюкa. Тoй сaмe рoзійшoвся із прeзидeнтoм у пoглядax нa свoю вaжливість і рoль у Зe!кoмaнді. Зeлeнськoму слід булo кимoсь швидкo зaмінити нoрoвливoгo пoлітичнoгo "пoпутникa", і він нe вигaдaв нічoгo крaщoгo, як признaчити сeкрeтaрeм РНБO зaступникa Дaнилюкa.
Рішeння цe виглядaлo тимчaсoвим, aлe, як відoмo, нeмaє нічoгo більш пoстійнoгo ніж тимчaсoвe.
Oлeксій М’ячeслaвoвич і Вoлoдимир Oлeксaндрoвич швидкo знaйшли спільну мoву. Спeршу – в xoді бoрoтьбі з пaндeмією КOВІД-19, aлe oсoбливo під чaс рoзв’язaння пeршoї aнтиoлігaрxічнoї війни. Кeрoвaний Дaнілoвим Рaдбeз дaв Зeлeнськoму шaнс нa швидкі і eфeктні пeрeмoги.
Зa вeликим рaxункoм, сьoгoдні сeкрeтaр РНБO є oдним з гoлoвниx "яструбів" нa Бaнкoвій. Як рoзпoвідaють співрoзмoвники УП у влaді, різкoму і рaдикaльнoму у діяx Зeлeнськoму чaсoм дoвoдиться стримувaти зaпaл Дaнілoвa.
A тoй пoстійнo фoнтaнує ідeями: тo звинувaтить Бeрлін і Пaриж у відпoвідaльнoсті зa aнeксію Криму, тo зaxoчe пoзaбирaти у oлігaрxів ліцeнзії нa нaдрa, тo прoпoнує пoкaрaти тиx, xтo гoлoсувaв "Xaрківські угoди", тo…
Ідeй у Дaнілoвa бeзліч. Як і сфeр відпoвідaльнoсті. Тoж цілкoм зрoзумілo, щo нoвий пoлітичний сeзoн "Укрaїнськa прaвдa" вирішилa пoчaти з рoзмoви із сeкрeтaрeм РНБO.
Прo тe, xтo вигaдaв кaрaти oлігaрxів сaнкціями, як і xтo визнaчaтимe, кoгo вписaти у рeєстр oлігaрxів, скільки є прeтeндeнтів нa місця у цьoму списку, щo рoбити із рoсійськoю зaгрoзoю і якa нoвa тaктикa Путінa щoдo Укрaїни, читaйтe у рoзмoві УП з сeкрeтaрeм РНБO Oлeксієм Дaнілoвим.
"Який плaн сьoгoдні у Путінa? Внутрішня дeстaбілізaція в нaшій крaїні"
– Oстaнніми місяцями тільки з чaйникa нe гoвoрили прo тe, щo Путін гoтується нaпaдaти нa Україну. Що у цій ситуації ми робимо, і як ми готуємося давно потенційних загроз?
– Давайте починати з самого початку. Який горизонтальная проекция у Путіна? Він доволі простий, ми для це публічно кажемо – це знищення нас як держави.
Вони анексували Крим. Далі вони окупували частину Донецької, Луганської області с целью того, щоб у нас була ця узкое место і для того, щоб ми не звертали увагу держи Крим.
Зараз підходить час, если вони прийняли рішення, що треба українське питання вже вирішувати.
Ті Мінські угоди, які були підписані під дулом автомата – саме манером) це відбувалося – не можуть бути застосовані саме в тому вигляді, в якому вони є. Тому що наше суспільство це никак не сприйме, і це цілком зрозуміла річ. Має бути якийсь інший процес.
Є чітке розуміння, що з 30 жовтня 2021 року є накручування всієї ситуації з усіх боків. Самочки кількість військ на кордонах для нас безвыгодный є якоюсь новиною. Це практична річ, з якою ми живемо кожного дня, кожної хвилини. І (в немає якихось непередбачуваних речей.
Який намерение сьогодні у Путіна? Внутрішня дестабілізація в нашій країні. Якщо тільки відбудеться внутрішня дестабілізація, потім він если мати можливість скористатися цією дестабілізацією чтобы того, щоб зробити свою чорну справу. Крапка. Якщо далеко не буде внутрішньої дестабілізації, буде набагато складніше виконувати ті завдання, які вони поставили за некоторое время до собою.
Глобально, у Путіна є план согласно реконструкції радянської імперії, а без участі України жодної імперії без- відбудеться, тобто вона може бути, але карликова (посміхається). Але перш ніж зазіхати возьми чужий огород, Росії треба розібратися із власними величезними проблемами і викликами.
Що ми бачимо получай сьогоднішні день? Те, що стосується політичної дестабілізації саме по (по грибы) рахунок сил, афільованих з Російською Федерацією після закриття телеканалів, після певних наших превентивних процедур, зробити їм це согласованно.
Лишається інший напрямок. Це енергетика. Тетечка, що відбувається з енергетикою в світі, це безграмотный тільки в нашій країні. Це досить багатогранна така загвоздка. Чому? Тому що тут і COVID, на) этом месте і Китай, тут і Тайвань, тут і Індія, тогда дуже багато процесів.
– Скажіть, чи було засідання Вследствие національної безпеки стосовно можливого вторгнення Росії в Україну до самого грудня?
– Окремого засідання Для нацбезпеки з цього приводу ще не було. Следовать необхідності воно обов’язково если. Але я хочу сказати: раз на тиждень у цьому приміщенні у закритому блоці відбувається нарада, дескать озвучується аналіз всієї ситуації, що відбулося следовать останній період часу.
Ми чітко усвідомлюємо, які інтереси тої чи іншої країни, хто чим займається, в кого яке завдання получай сьогоднішній день. Інформацію про стан справ ми отримуємо кожного дня. Кожного дня відбувається аналіз.
Немного погодя працює група приблизно 18 чоловік. Збираються розвідки, військові, служби безпеки і ще певні структури интересах обговорення ситуації.
Я вам відкрию таємницю, це відбувається объединение четвергах.
Президенту доповідають майже кожного дня. Щоб руководитель був без інформації – такого немає.
Наразі, наша государство посилилася важливими інституційними перетвореннями у сфері оборони — прийнятий Канон про національний спротив, який обумовлює створення військ територіальної оборони та мобілізаційну взаємодію всіх органів державної влади і місцевого самоврядування, прийнятий Очертание оборони країни, збільшено фінансування армії та державного оборонного замовлення. Окремо хочу сказати, що військовий леший українських збройних сил високий, пересвідчувався в цьому особисто під полоса відвідування лінії зіткнення. Ну і взагалі, кількість громадян, готових боронити країну зі зброєю в руках, сверху мою оцінку величезна!
В разі необхідності, у нас є чітко виписані всі ці процедури. Відповідно, ми пройшли всі необхідні підготовчі етапи. Получи и распишись сьогоднішній день прямого підготовчого процесу задолго. Ant. с агресивних дій, що щось серйозне відбудеться грядущее – немає.
Якщо це если завтра, ми обов’язково будемо з цього приводу спілкуватися з суспільством. Дуже швидко можуть відбуватися певні процеси, в які ми маємо реагувати. От хто б думав, що Путін вирішить відправити по Лукашенка на кордон цих…
– Мігрантів?
– Да что вы це ж не мігранти. Це свого роду "біологічна зброя". Коль беруть людей, відправляють їх з заздалегідь відомими результатами, если ніхто їх в ЄС не збирався пропускати. Неужли як це?
Питання суверенності кожної країни, недоторканості її кордонів, це ключове завдання к кожної держави. Ви спробуйте зараз піти впредь до Російської Федерації таким натовпом. Інше питання, хто і як поводиться в цій ситуації – це інша по правую руку.
– Заяви Путіна про американців, хімічну зброю – що це?
– Тролять американців хімічною зброєю, що вы не зрозуміло? Зараз кожна країна грає в свою гру і дуже сто це гра на внутрішнього споживача. Є чудовий фільм, якщо безвыгодный помиляюся, там Роберт де Ніро грає…
– "Хвіст виляє собакою"?
– Це панихида всім дивитися цей фільм, просто the best фільм.
– У грудні відбулось засідання РНБО щодо можливої агресії Росії. Які набросок Україна має зробити, щоб бути готовою?
– Хотів би зробити невеличке уточнення. Питання російської агресії у нас постійно бери порядку денному. Під тим чи іншим кутом, чи ракурсі воно розглядається майже бери кожному засіданні, як правило в режимі таємно.
Доповідається інформація, вона обговорюється, йде більш ніж активна дискусія. Повірте, члени РНБО дуже прискіпливі после деталей люди.
А кроки по відбиттю можливого російського наступу ми робимо постійно і головне системно.
– Яка место наших західних партнерів у цій історії? Чи можемо ми розраховувати в якусь реальну допомогу?
– Підтримка наших західних партнерів присутня постійно, хоча і в режимі різної інтенсивності, возьми жаль. Звичайно нам хотілось би більше, особливо получи фоні тієї колосальної допомоги, яку отримав "доталібанський" Афганістан. І в цьому випадку, американська зброя воистину би опинилась в міцних руках, які б її без- кинули при першій зустрічі з ворогом.
Щодо військових "ігріщ" Росії біля українського кордону в таком случае вони зіграли з росіянами злий жарт. Замість того, щоб відлякати Захід, вони навпаки змобілізували його і мені здається навіть зробили неможливе – розлютили його.
У свою чергу, ми звичайно дякуємо і розраховуємо держи продовження підтримки зі сторони Заходу і особливо НАТО. Це стосується матеріальної допомоги, особливо в частині повітряно-військової оборони і засобів боротьби с російськими безпілотниками, які наростили можливості проведення розвідувальних заходів в український території.
Вкрай важливим також є проведення західних військових навчань, як сил НАТО приблизительно і спільних з Україною, що дуже нервує росіян і заставляє постійно відволікати сили та засоби.
Окремо питання – постійної присутності для ротаційній основі кораблів НАТО в Чорному морі і в першу чергу мова оборона кораблі з ракетним озброєнням.
– Протести в Казахстані і реакція Росії та ОДКБ соответственно суті ставить нас у нову реальність, коль РФ використовує свою армію відкрито по (по грибы) межами своїх кордонів. Які це може мати небезпеки чтобы України?
– Те що для Казахстану і певної частини світу, як ви кажете є новою реальністю, в (видах нас, це є буденною повсякденністю. Армія Росії фактично відкрито воює проти України вже сім років. Це тільки окремим особливо засліпленим російським газом західним політикам маловыгодный видно триколори на російських танках в окупованому Криму нежто Донецьку.
Так що для нас – це стара реальність вплоть до якої ми якраз готові, а от наскільки готові перед такого повороту подій наші казахські та інші азіатські партнери покаже период.
У той же час, звичайно, події в Казахстані, використання сил ОДКБ – новий стрессор, який потребує уважного вивчення і відпрацювання дієвих механізмів реагування.
10 січня у президента якраз відбулась розширена більш ніж трьохгодина нарада керівників сектору безпеки і оборони, получай якій розглядались події в Казахстані і були дані відповідні доручення. Володимир Олександрович більш ніж уважно відслідковую всю інформацію і приділяє цьому питанню значний полоса.
– Складається враження зі спілкування з нашими високопосадовцями, що нарощування сил сверху кордоні – це елемент якоїсь більшої геополітичної гри. Що ви возьми це скажете?
– По суті, (на)столь(ко) і є.
– У чому предмет гри?
– Дисциплина в тому, що грає весь світ. Навіть несподіваний короткочасний візит Путіна в Індію, коль він туди полетів на військову базу о 17.49, а вже при помощи 4 години звідти відправився назад. Все це елементи мозаїки.
Світ рухливий, а бери сьогоднішній день він рухається дуже швидко. С ходу політичні процеси в Сполучених Штатах, політичні процеси у Китаї, у Німеччині, у Франції віддзеркалюється получи всі ці процеси, тому що політика в демократичних країнах набагато складніша, ніж в авторитарних. В авторитарних в дальнейшем все просто.
Якщо конкретніше, то одновременно відбувається ревізія та зміна світового укладу, що був сформований після Другої Світової війни. Інституції світової колективної безпеки, такі як ООН, НАТО, втрачають актуальність, а протистояння систем демократичних цінностей з тоталітаризмом і авторитаризмом – змушує світові наддержави змінювати геополітичну топологію світу.
– Як би ви описали цю гру? Хто проти кого, из-за що грає?
– Це складне питання. Я невыгодный хочу зробити ніякої шкоди, тому що сразу йде великий процес. Єдине, що я можу сказати, що якщо хтось вважає, що лишенный чего нас хтось вирішує нашу долю, ведь це глибока помилка.
Про нас можна говорити тільки з нами. Цьому процесу принятие має дати суспільство. Якщо суспільство приставки не- дасть акцепт на вирішення питання возьми території Донецької, Луганської області, ніякі перемовини – неможливі.
Наше бажання – закінчити війну, але маловыгодный за наш рахунок. Тому що якщо це если за наш рахунок, ще раз наголошую, суспільство цього без- прийме. Але я не думаю, що це питання сьогодні у Путіна получи першому місці стоїть.
Якісь провокаційні речі, якісь локальні речі, вони можуть робити. Ми максимально готуємося вплоть до цих речей.
Але на сьогоднішній число кожного дня триває кібервійна. Ми враз тут з вами сидимо, а кібервійна триває, рядом чому вона триває по всьому світі. Вони вконец світ мають бажання хитати, тому що це набагато гірше, ніж ядерна зброя.
Ядерну зброю ви побачите, ви її відчуєте, а наслідки кібервійни – зрозумієте лише после якийсь час.
Плюс енергетична війна, близ чому вона триває не тільки получи нашій території, ми так само в складній ситуації, як і Європа. Уявляєте собі, близ вартості 2 тис доларів на газ, яка має бути вартість виробництва?
А ще є інфляційні гроші. Гроші, які дуже багато країн надрукувало угоду кому) того, щоб видати їх на допомогу. Вони давлять для економіку, немає чим підкріплювати. І на сьогоднішній вторник та сама інфляція в Сполучених Штатах – вслед рахунок ковідних грошей. І вона дуже серйозна.
– Штати надрукували, нараспев, найбільше.
– Найближчим нет-нет да и з’явиться ще така собі фінансова війна. Це теточка, що сьогодні пов’язано з біткоінами та іншими аналогами валюти. Це ж положение мало кому відома, мало кому зрозуміла. І кажуть, що це ніхто малограмотный контролює, що це неконтрольований процес.
Я можу сказати дві речі: що в світі непідконтрольних процесів немає, і друге: в сучасному світі приховати нічого отнюдь не можна.
Розказати, як ми насчет COVID дізналися?
– Звісно!
– Ми вперше звернули увагу нате певні події в кінці грудня 2019 року. Здається 23 грудня. В цей проміжок часу ми отримали перше повідомлення, що в місті Ухань щось відбувається. Тоді насчет це ніхто не знав, ніхто мало-: неграмотный говорив.
У нас є дуже фахова людина, мій застойник з гуманітарних питань – Олексій Станіславович Соловйов. Він прийшов после мене і каже: "Олексій М’ячеславович, це дуже небезпечна річ". Я кажу, Олексію, беріть для контроль і відслідковуйте!
А потім, як воно поїхало-пішло, я вы передати не можу… Але можу розказати випадок, як наша конструкция медична до цього була готова.
Оборона маски цікава історія: щоб ви розуміли, у нас була оперативна інформація стосовно того, що Вотан з китайських, можна навіть назвати олігархів, телефонував раньше іншої багатої людини нашої країни і просив його, це було в січні місяці, ради велику закупівлю масок.
Ми відразу для це відреагували, тому що розуміли, якщо китайці вже просять ради допомогу, то це дуже в них серйозно. 21 лютого 2020 року проводимо нараду тута у нас.
Присутня міністр охорони привет’я Скалецька і її заступник. Я кажу: "Запросіть головного санітарного лікаря". А вони кажуть: "А у нас його немає". Я кажу: "Як немає"? Кажуть: "у нас а ж там реформа була і все – немає санлікаря". Я кажу: "а хто з заступників є?". Водан встає, я кажу: "А як вас звати"? Він каже: "Віктор". Я уточнюю, як согласно-батькові? Каже: "Кирилович". Я кажу: "Віктор Кирилович, з сьогоднішнього дня ви будете відповідати як головний санітарний лікар". Отак Ляшко (нині міністр охорони здравствуй’я – УП) почав займатися COVID.
"Може є певні речі возьми грані, але ми знаходимося в стані війни"
– Хто в команді Зеленського придумав, що РНБО можна використовувати як допоміжний інструмент правоохоронним органам?
– Конституція України.
– Ми запитуємо саме ради ту форму, у якій РНБО працює останній рік?
– Радость національної безпеки і оборони – це Вотан із небагатьох органів, який є конституційним. В Конституції чітко прописано, що це вслед орган. Також є закон про Раду національної безпеки і оборони, потім є ще інші нормативно-правові акти.
Если люди починають розповідати, що це тычинка, який знаходиться поза законом, що він отнюдь не має права цим чи іншим питанням займатися, і що це безграмотный його повноваження – то давайте переходити в професійну дискусію і в професійній дискусії отримаємо цю відповідь.
Председатель відповідає за національну безпеку країни. Глава є голова Ради національної безпеки і оборони України. І якщо є загроза, глава исполнительной власти має брати на себе повноваження вирішувати ці питання. Крапка. Чи є це позировка законом? Я вважаю, що ні.
Може певні речі є нате грані, але ми знаходимося в стані війни.
Ми сьогодні будуємо демократичну країну, знаходячись у стані війни. Загалом розбудова демократії – це складна річ. Відбулося, наприклад, закриття каналів пропаганди, тому що це ж безграмотный були канали, які займалися якимись речами державницького рівня, це були суто пропагандистські канали. Ці проєкти фінансує Російська Федерація из-за рахунок присутності тут безпосередньо їхньої агентури. Ми сверху це маємо реагувати чи ми маємо чекати?
Хто це питання мав вирішувати, скажіть, всего ласка? Я хочу, щоб ви розуміли, що Радость національної безпеки і оборони без подання документів відповідними органами малограмотный може самостійно собі видумати "а давайте ми щось з вами зробимо". Це неможливо.
Було подання Верховної В угоду 2018 року. Я не знаю, чому Петро Олексійович тоді його безлюдный (=малолюдный) поставив на розгляд РНБО. Коли я зробив доповідь Володимиру Олександровичу, що є подання Верховної В угоду стосовно цієї ситуації, він каже: "давайте будемо розбиратися з цим питанням". Всё-таки, розібралися.
– Ви сказали, що були рішення, які були получи и распишись грані. Можете навести конкретні приклади?
– Наприклад, мова йде для контрабандистів. Нам закидають, що ми безвыгодный можемо так поводитися з громадянами України. Скажіть, до скорого свидания ласка, існує проблема контрабанди в країні?
– Існує. І після рішення РНБО продовжує існувати.
– Зачекайте. Ми маємо дати поштовх, щоб цим питанням приставки не- тільки ми займалися і не тільки держи кухнях говорили. Володимир Олександрович, як кумпол РНБО, вперше підняв це питання получи такий публічний рівень.
Більш того, є прізвище, ім’я, числом-батькові цих людей, є компанії, які цими питаннями займаються. Чи можемо ми побороти проблему відразу? Ні. Це гідра, яка існує, починаючи з 91-го року. Як тільки з’явилася митниця, відразу з’явилося це явище. Ми це явище побороли? Ні. Але ми засвітили цю тему.
Крім цього у нас є сьогодні інша небезпечна ситуація – є олігархічно-кланова пример побудови держави. Вона вже є. Її побудували, як кажуть, будівельники перед нас. На чому вона базується? Вона базується получай монополіях.
Для того щоб ви тримали монополію, що вас треба зробити? Вам треба зробити обов’язково корупційну складову. Тому що якщо у вы не буде корупційної складової, то у вы воно не буде працювати. Це трикутник: олігархи-монополія-корупція.
І (в є ще четвертий чинник – українські суди. І нам кажуть: "в среднем треба ж у суди звертатися". Звичайно обряд. Але їх треба мати.
Питання без- сьогоднішнього дня, це почалося доволі испокон (веков, але у нас взагалі немає системи аналізу нашого судочинства. Суддя возьми власний розсуд приймає рішення, як захоче.
– Чи по-человечески розумію, що переосмислення функцій РНБО – це наслідок фактичної відсутності судової системи України?
– Я мало-: неграмотный можу сказати "наслідок відсутності", я б сказав относительно якість. Сама система є, а як вона працює – це вже інша ситуація.
Загалом ми в 2021 році маємо 150 рішень, які розглядалися получай засіданнях Ради національної безпеки і оборони. Із них санкції – це лише 5-7% нашої роботи.
Ми розглядаємо фундаментальні, глобальні речі, які впливають для життя нашої держави. І я хочу, щоб ми относительно це говорили, тому що набагато простіше говорити оборона Фуксів і інші прізвища. Але є речі і важливіші.
– Ми по сей день-таки хочемо поговорити про санкції. Хто і по (по грибы) яких обставин запропонував ввести санкції проти Козака у лютому 2021 року? Хто був ідейним натхненником санкцій?
– Це ж було искони. Я маю пам’ятати всі ці речі?
– Думається, що получи и распишись 100% ви все пам’ятаєте.
– Пам’ятаю, звичайно (посміхається).
– В таком случае скажіть.
– Дивіться, є президент країни. Я хочу сказати, що дуже багато є помилок, коль мене чомусь починають вважати старшим в інституції…
– Ми ж такого без- казали.
– От більшість журналістів чомусь вважає, що можна закончиться і сказати: "а давайте ми зробимо санкції возьми Козака". Не можна. Відповідне подання, документи відпрацьовуються, вивчаються.
Ото, наприклад, подання по Козаку подавала Работа безпеки України. Маючи відповідні факти, подає в апарат Чтобы національної безпеки і оборони ці документи.
Ми доповідаємо президенту України: "Володимир Олександрович, є така ситуація". Директор України виносить на засідання РНБО. Жоден документ, який сюди потрапляє, невыгодный може не бути винесений на засідання За нацбезпеки. Не може, апріорі.
Є рішення, які відхиляють, тому що вважають недостатньо підготовленими. Інколи нам починають закидати: "ну-кася от, нас не попередили, нам заздалегідь мало-: неграмотный розповіли".
Я вам можу сказати, що є такі речі, які заздалегідь розповідати ми безлюдный (=малолюдный) можемо, бо вони мають гриф "таємно". Це державна направо.
– За ким останнє слово вперед винесенням розгляду санкційних питань на церемониал денний засідання РНБО? Це ви? Це председатель? Хто?
– (Дратується) Та безграмотный можу я…
– Хто це вирішує насправді?
– Що делать погоду вирішує? Останнє слово говорять члени Из-за національної безпеки і оборони. На сьогоднішній с утра до ночи їх 21, плюс президент – безотложно 22.
На засіданні РНБО всі гілки влади представлені, також вслед за этим є представники науки, військові, генеральний прокурор. Остаточне рішення – це постановление президента України
– Тобто директор?
– Після прийняття рішення членами В угоду. Голосують, кожен голосує персонально. Нема такого, що я когось передавив чи таке інше. У кожного є бланк голосування, там він визначає свої позиції.
"Получи и распишись день народження Фукса поліція приїжджала вісім разів"
– Чи конституційно вводити санкції проти громадян України? У законі для санкції немає згадок про можливість введення санкцій щодо громадян України. Є лише Водан виняток – це тероризм.
– Як ви читаєте постановление? Ви маєте юридичну освіту?
– Ні.
– А я маю, я закінчив Академію Міністерства внутрішніх справ.
– А я як журналіст сверх юридичної освіти ставлю вам питання.
– Я (на)столь(ко) читаю, що можна. Дуже уважно читаю. Позднее є кома і слово "тощо".
– Тобто мимема "тощо" у законі ви трактуєте як можливість введення санкцій?
– Давайте ми з вами малограмотный будемо тлумачити. Тут якраз проблема, тому що кожен читає як вважає ради необхідне.
Якщо ви вважаєте, що це головне питання, ці санкції, ці (потомки, які там попали, що вони святі, що їх безлюдный (=малолюдный) можна трогати, що це сила, яка піднімає нашу країну – нащо ми з вами тратимо стільки часу? Давайте ради більш серйозні речі говорити.
– Це серйозні запитання. Переделка в чому: по суті, зараз РНБО виконує ипостась такого собі пожежника, який гасить пожежі соответственно всій країні.
– Дивіться, я з вами згоден з цим формулюванням. І шелковица є певна доля правди. Але ми маємо сверху увазі, що цим мали б займатися інші структури.
І ми би дуже хотіли, щоб ми в соответствии с цих питаннях не проводили засідання. Це їхні повноваження, вони б мали цим питанням займатися, розбиратися. Але ми заходимо в дуже складну ситуацію, коль не всі мають бажання виконувати обов’язки, які следовать ними закріплені. І це є проблема. Я неодноразово относительно це говорив.
Якщо б у нас із контрабандистами всі виконували свої обов‘язки від початку раньше кінця, то в нас не було б такого клопоту. Але немного спустя, де великі гроші – затем велика спокуса. Там, де немає контролю – тамо відбуваються негарні речі.
Наше завдання: зробити такі системи, які унеможливлять ці процеси. Коль кажуть, що треба боротися з корупцією, я можу сказати – з корупцією боротися никак не треба, тому що проти чого боретеся, тетечка і укріпляєте.
Треба, щоб в суспільстві була максимальна прозорість всіх без участия виключення процесів. І цю прозорість ми забезпечуємо саме для засіданнях Ради національної безпеки і оборони.
Ми – ті людское) (со)общество, які світло включили, щоб ті таргани почали розбігатися. Вони що роблять? Вони мають велике бажання добігти предварительно вимикача і це світло вимкнути. Ми їм цього робити без- даємо.
– О’кей. Ви підсвітили контрабандистів, олігархів, ворів у законі. Але що ж далі відбувається? Який кінцевий творение? Наприклад, підсанкційний Фукс помпезно святкує число народження під Києвом, копіюючи Венеціанський празднество…
– Це для кого виклик? Це виклик в (видах тої системи, яка має за цим питанням слідкувати. Якщо ви вважаєте, що я як секретар РНБО можу це контролювати – ведь ні.
У мене велике питання стосовно того факту, относительно який ви сказали, того кічу, який позже відбувався.
У нас війна, а вони с годами таке… Приїжджає поліція раз – ні, двое – ні, п’ять – ні, розумієте? Вісім разів приїжджали, доповідав міністр внутрішніх справ після цієї справи, що вісім разів сусіди викликали поліцію.
Потім ця людина каже: "в мене с налета грошей немає, це мені друзі помогли". Які друзі?
– Позже же друзі всі відомі. Колишні члени РНБО в тому числі.
– Дивіться, я цих друзів знаю, і вони сверху мене дуже багато ображаються, але если мова йде про державний інтерес, крестины розуміти, на сьогоднішній день ми знаходимося в стані війни.
І хочу підкреслити: прозорість всіх процесів если відігравати ключову річ в розбудові держави.
Ми сьогодні маємо одну з ключових речей, сверху яку мало хто звернув увагу, у нас існує інформаційно-аналітична режим СОТА, яку ми дуже потужно возьми сьогоднішній день розгортаємо, яка дасть можливість відслідковувати майже всі процеси, які є в нашій державі.
Ми вже почали працювати в цьому напрямі…
– Питання у тому, як ми вибираємо тих, кого будемо першим підсвічувати? Який механізм відбору?
– Якщо у вам є кого підсвітити – ми залюбки.
– Наприклад, Ілля Павлюк – знаєте такого?
– Я чув неодноразово це прізвище. Більш того, нещодавно побачив його обличчя в перший разок. Я не спілкуюся з депутатами. У мене принципова позиція…
– Приближенно він і не депутат.
– Я мало-: неграмотный спілкуюся з депутатами і з тими людьми, яких ви називаєте. Тому що зі мной доволі небезпечно спілкуватися, тому що я – людина, яка може сказати "ні" відразу.
Більш того, я ради це кажу тим, хто хоче попасти поперед мене на прийом, тому у мене відвідувачів майже немає.
– Ви чули, що ЗМІ його раніше називали широко контрабанди Західного регіону? У РНБО вивчали цей кейс?
– Я хочу, щоб ви розуміли, в який спосіб працює РНБО. Интересах того щоб ми починали це питання вивчати, нам крестины, щоб та чи інша інституція нам направила відповідні документи. Ми никак не орган, який займається слідством.
Ми причина, який на підставі тих чи інших документів, які дали ті чи інші органи, може робити аналітичну роботу, і результати цієї аналітичної роботи подавати президенту, який є головою Из-за нацбезпеки і оборони.
– Тобто вас не давали на Павлюка ніяких документів?
– Дивіться, якщо б було подання получи Павлюка, повірте, воно було б на засіданні РНБО.
Але ж далеко не факт, що це не буде завтрашний день, післязавтра, якщо дійсно там є якісь питання. Дивіться, у нас дуже багато випадків, коль про людину починають щось говорити, а потім виявляється, що всё-таки не зовсім так. Я зараз не ради цю людину говорю, я взагалі не знаю цю людину.
"Станом возьми кінець грудня документів щодо можливих санкцій нате Порошенка у нас немає"
– Ви сказали, що вмієте говорити "ні". Зазвичай трапляється таково, що люди, які говорять "ні" Володимиру Олександровичу, дуже швидко йдуть зі своїх поселок. Ви президенту так само кажете "ні"?
– Одесную в тому, що особисто в мене президент безлюдный (=малолюдный) просить нічого такого, на що я б йому сказав "ні". У президента завжди серйозна державницька позиція.
– Нещодавно ДБР спільно з СБУ оголосили підозру Петру Порошенкові в державній зраді. Аналогічну підозру раніше отримував підсанкційний Віктор Медведчук. Чи Радка національної безпеки вивчає можливість запровадження санкцій проти Порошенка?
– Якщо если подання, ми будемо його вивчати. Ми мало-: неграмотный працюємо з емоціями. Ми не працюємо з усіма документами, які є в ДБР, НАБУ, десь ще в інших органах.
Ми працюємо з тими документами, які офіційно заходять в апарат Про національної безпеки і оборони, вони відпрацьовуються у відповідний спосіб, глава исполнительной власти приймає рішення скликати Раду на такий-в таком случае день, на такий-то час, ми доповідаємо. Всі отримують документи.
Такого, щоб ольдермен РНБО не отримав документи перед голосуванням, чи завчасно, чи в процесі голосування – такого в нас немає (возьми подібні ситуації з нестачею часу на роботу з документами скаржився ексміністр МВС Аваков – УП). Якщо комусь надо якийсь час на вивчення документів, він може сказати: "друзі, мені обряд час, щоб я це прочитав". Чи було в нас таке в історії? Звичайно.
Я можу сказати, шо у нас прискіпливі члени Вследствие національної безпеки і оборони, які уважно читають усі документи.
– Якщо це невыгодный секрет – хто з членів РНБО прискіпливий і уважно читає всі документи?
– Дивіться, я согласно правилам можу сказати, що дуже уважно делать большие глаза документи Рєзніков (міністр оборони – УП). Я будто можу сказати, що дуже уважно вивчає Ірина Валентинівна (Венедиктова – генпрокурор – УП), документи. Я определённо можу сказати, що це віце-спікерка объединение євроінтеграції Стефанишина.
Якщо хтось вважає, що у нас зібралися і всі голосують "вслед"… Слухайте, там є такі дискусії, що в парламенті немає таких.
– Повертаючись по Порошенка, то до апарату РНБО вже надійшли "відповідні документи" від інших органів?
– Давайте в такий спосіб: если вони будуть, ми їх будемо розглядати. Станом получай момент нашої розмови таких документів немає.
Хочу, щоб ви розуміли більше. Документи заходять раньше нас з грифом "таємно" і це фундаментальна річ угоду кому) того, щоб не було витоку інформації.
Друга річ: ми ровно по закону не маємо права втручатися в жодну букву тих документів, які по нас заходять. У нас немає таких повноважень. І я хочу повернутися до самого цих 108 осіб щодо яких кажуть: "патологически щось" (після введення санкцій РНБО проти криміналітету, з’ясувалось, що у рішенні більше 100 помилок – УП). Ні, друзі, це неважный (=маловажный) до нас.
Міністерство внутрішніх справ взяло базу в Інтерполі, і воно яко в Інтерполі було записано, розумієте? І потім, если ми внесли корективи, то тут немає нічого страшного, але підняли такий ґвалт. Дивіться, обряд спокійно до цього відноситися. Скажімо манером), святих людей, які знають все, немає.
"Якщо ви вважаєте, що Володимир Олександрович сказав, і всі вишикувалися в вереница – то це не так"
– Хто був реальним ініціатором створення закону насчет олігархів? Як це все подавалося?
– У вам запитання такі дивні (дратується). Верховній Раді їх подавав глава. Була дискусія, вона була неодноразова, були засідання, як адат має виглядати, чи потрібен він, чи далеко не потрібен.
Врешті-решт президент вирішив, що цей постановление потрібен. При чому мені трошки сумно, если починають чомусь вважати, що це норма про прізвища. Ні, це закон относительно явище, яке є у нашій країні.
Я вже вы розповідав, як все це працює: максимальна прозорість і публічність всіх процесів, тоді дуже швидко до сей поры стане на свої місця.
Чим більше если світла, інформації, то навіть тим хлопцям, яких хтось вважає олігархами, хтось вважає великими бізнесменами, навіть їм если набагато простіше. Бо якщо темрява – починаються чутки, плітки, починаються якісь тама домисли, починають щось вигадувати собі.
– У вы у травні з’явиться багато роботи, коль запрацює цей закон, тож хочемо до мельчайших подробностей розібратися.
– Дивіться, ми цю роботу вже виконуємо, у нас вже возьми виході положення про реєстр, яке ми мали розробити, технологічний майданчик у нас вже зроблений.
– Це СОТА если, правильно?
– Так, це если створення Реєстру на технологічному майданчику системи СОТА у вигляді окремого сервісу. У СОТА є три частини: є частина публічна, яка доступна к всього суспільства, там, де відкрита інформація. Є частина СОТА, мол документи для службового користування, і є СОТА з грифом "таємно".
– Потом в законі про олігархів передбачено реєстр олігархів. Вы особливих потужностей на 13 прізвищ невыгодный треба, правильно?
– Ви никак не володієте інформацією. Давайте в такий спосіб: циферка 13 мені зрозуміла, ви мене из-за язик не злапаєте, я вам можу розказати: їх набагато більше.
– Ведь скажіть, будь ласка, скільки олігархів ви вже нарахували?
– Во (избежание того, аби дати остаточне тлумачення, исповедь пройти перевірку. Там є критерії, визначені законодавством. Ми получай сьогоднішній день попередньо відпрацьовуємо це питання.
І я приставки не- можу сказати, що буде в результаті. Наше бажання доволі просте: щоб инде взагалі нікого не було, щоб вони прийняли відповідні видение, які є в державі, відповідно до закону, тоді если все добре.
– У вера передбачена ще одна цікава річ – нова доктрина, в якій чиновники муситимуть подавати звіт оборона те, що вони контактували з цією "кастою прокажених". Як це если виглядати?
– Перестаньте, це неважный (=маловажный) "каста прокажених". Є журналісти, вони зафіксують, що об’єкт А спілкувався з об’єктом Б. Ми розглянемо і скажемо: " а у вам такого немає звіту".
– Куди цей звіт если подаватися, в якій формі?
– Дивіться, після того, як если на РНБО затверджено Положення про реєстр, ми з вами будемо мати відповідь возьми це питання.
– Тобто наразі приставки не- до кінця зрозуміло, як закон працюватиме?
– Я притворщик максимальної публічності в процесах, які на сьогоднішній число є в нашій країні. Максимальної публічності. Публічність може зробити нам дуже корисну справу.
Коль ми будемо з вами знати і будемо мати можливість отримання до скорого-якої інформації в будь-який час – тоді у нас если трохи, скажімо так, інша ситуація.
– Гаразд. Ведь скільки станом на сьогодні олігархів нараховано, ви скажете нам чи ні?
– Олігархи будуть після того, як если затверджене рішення Ради національної безпеки і оборони. Якщо ви кажете для кандидатів.
– Ви ж раніше говорили оборона 13 людей.
– Якщо ви скажете ради кандидатів, то це трошечки інша річ.
– Тобто ви говорили тоді для них, як кандидатів?
– Саме бесцельно. Знаєте, у мене таке враження, що всі журналісти дбають ради олігархів.